כיצד לבחור מוזיקה לחתונה?

כיצד לבחור מוזיקה לחתונה?

כיצד לבחור מוזיקה לחתונה? 2300 1534 DJ שרון גדסי

יש לנו אינטרס משותף: שהמוזיקה בחתונה שלכם תהיה מושלמת עבורכם, מותאמת לאורחים, ותשמור על רחבת ריקודים תוססת ואווירה מדהימה לאורך הערב החשוב שלכם. איך עושים זאת? הנה כמה עצות שאספתי לאורך שנים ארוכות של ניסיון. 

 

הבסיס – בחירת הדיג'יי שלכם

 

הקהל יזוז לקצב שמנגן הדיג'יי שבחרתם: דיג'יי מקצועי ינגן את המוזיקה שתעשה הכי הרבה אקשן ברחבה. לפיכך, לבחירת הדיג'יי יש את המשקל הרב ביותר בתהליך. לניסיון של הדיג'יי חשיבות רבה ביכולת לגבש יחד אתכם פלייליסט מדוייק עבור הערב שלכם, כזה שישקף את אופי האירוע והאופי שלכם, הסגנון המוזיקלי שאתם מכוונים אליו והלהיטים שירימו בכח גם את הדודים מהכסא ולא רק את החבר'ה. 

דיג'יי מנוסה הוא כזה שבקיא במגוון סגנונות ויודע לקרוא את הקהל ולהגיב בזמן אמת. מנסיוני, הרשימה שאנו מגבשים יחד 'בבית' דורשת לפעמים הרחבות או צמצומים בזמן אמת – התאמות למתרחש באירוע. לפעמים תגובת הקהל מכתיבה קצת פחות מזה וקצת יותר מזה, ולהחלטות שמקבל הדיג'יי יש אימפקט מיידי. 

זוהי הסיבה לשכור איש מקצוע מומחה, ותיק ומנוסה, שמאחוריו מאות אירועים ואינסטינקט בריא לניהול הרחבה והקפצת החוגגים. ההמלצה המרכזית, אם כך, היא לברר מהו הניסיון של הדיג'יי, כנסו לגוגל ובדקו מה אומרות הביקורות עליו, ואז להיפגש ולשמוע כיצד משתלב הטעם שלכם עם ההצעות שלו.

הדיג'יי הוא אחד מעמודי התווך של החתונה: השקיעו באיש מקצוע מהשורה הראשונה לערב הכי חשוב שלכם.

 

הרכיבו יחד פלייליסט מגוון שמאפשר התאמות לקצב הערב בפועל

 

לכל זוג יש כמה שירי חובה. זה יכול להיות אלקטרופופ או מוזיקה מזרחית, ישראלית או רוקנרול משנות השבעים: אלו השירים 'שלכם', שאתם רוצים לשמוע ולרקוד חבוקים יחד לצליליהם. במקביל, לאורחים יש רצונות והעדפות משלהם, לקהלים שונים טעמים שונים וברוב החתונות הקהל הוא מגוון – החל מהחבר'ה שלכם, דרך המשפחה הקרובה ועד לאנשים ממקום העבודה של ההורים. 

אנחנו רוצים לגעת בכולם אבל מקבלים שניגע ברובם, ועלינו להתכונן לכך. כלי העבודה של הדיג'יי הנם השירים והטרקים שינוגנו, וברצוננו ליצור 'ארגז כלים' רחב ככל שניתן. לפיכך, בהרכבת הרשימה נכליל שירי חובה וכן כיוונים וסגנונות שבהם יכול הדיג'יי לבחור בזמן אמת. יש זוגות שמטילים וטו על שיר או שירים מסויימים, וחשוב שתבקשו זאת בעת הרכבת הרשימה, שכן לכל שיר יש יותר מתחליף אחד וזו לא בעיה. 

הרכיבו יחד רשימה ארוכה שמעניקה לדיג'יי יכולת לתמרן באופן נוח במהלך הערב.

 

כיצד לבחור מוזיקה לחתונה. DJ שרון גדסי

התחילו מוקדם ככל שניתן.

 

מניסיוני, זוגות רבים נזכרים לאחר האירוע שהם רצו שיר זה או אחר, סגנון מסויים לזמן האכילה, קצב ספציפי לקבלת הפנים ועוד. הטעם המוזיקלי שלנו מתגבש בצעירותנו ולאורך חיינו, ולוקח זמן להיזכר בשירים – נסו זאת כעת ותראו שקשה להתחיל לחפש בראש שירים אהובים, למרות שיש בראשנו רבים כאלו. 

בהמשך לטיפ הראשון והשני, התחילו את תהליך הבחירות שלכם מוקדם ככל שניתן: שירים יקפצו לכם לראש לבד, יצוצו ברדיו או באירוע אחר בו תבקרו. הקפידו לרשום אותם! זוהי עצה יקרה מפז שתאפשר לכם לכלול כמה שיותר ממה שאתם אוהבים. הסכימו בינכם על שיר כניסה לחופה ושיר לאחר שבירת הכוס, שירים לריקודים, להפסקות וגם שיר לסלואו שלכם. 

אם אתם קוראים זאת, סימן שהחתונה בדרך – וזה הזמן להתחיל את הרשימה ולחפש דיג'יי מומלץ.

 

החתונה היא עבורכם ועבור האורחים שלכם כאחד.

 

חלק מהמוזיקה שתנוגן נועדה לאורחים ולא בהכרח לכם. לפעמים דווקא המוזיקה שאתם פחות להוטים אחריה היא זו שתזיז את הקהל ותייצר מסיבה מדליקה. חשוב להגיע בראש פתוח, וזו הסיבה שאתם בוחרים דיג'יי בעל ניסיון ומפקידים בידיו את האחריות על יצירת מסיבה תוססת. 

זכרו שלאורחים השונים טעמים מגוונים והקהל, כמו תמיד, מצביע ברגליים. הדיג'יי שלכם יבקש להכיר את קהל היעד וההרכב של רוב האורחים – ויש לכך טעמים רבים, שכן דיג'יי מוצלח הוא זה שיצור מכנה משותף רחב ככל שניתן בין האורחים שלכם וידע לנוע משיר לשיר באופן חלק ורציף שיגרום לעלייה מתמדת בנוכחות ברחבה והיי אצל הרוקדים. לכל דיג'יי יש טקטיקה משלו והתוצאות משתקפות ברחבה: שאלו את הדיג'יי שלכם על הטקטיקה שלו למקסימום פוטנציאל ריקודי והיו פתוחים לקהל שלכם.

זכרו – אתם לא רק מתחתנים אלא גם מארחים.

 

קחו אחריות (על הערב, לא על המוזיקה)

 

הערב הזה יעבור לכם באופן מהיר מאוד. חודשים של תכנון מתגבשים לכמה שעות של מסיבה ובזמן הזה גם לכם ולחברים והמשפחה הקרובים שלכם יש יכולת לתרום עוד להצלחה. אל תתביישו לעבור בין האורחים ולהרים אותם לרקוד אתכם. מניסיוני, גם הדודים העקשנים ביותר לא יסרבו לזוג ביום חתונתו או לאם הכלה או החתן שמרימה אותם לזוז קצת. אין צורך להתאמץ יותר מדי – המעמד שלכם בערב המיוחד הזה מאפשר לכם לסמן לאנשים להגיע, והם יגיעו. 

במקביל, מנו חברים ובני משפחה קרובים שזה תחום אחריותם – להקים את היושבים. כולנו היינו באירוע בו צללנו עייפים אל תוך הצלחת ולא זזנו במיוחד, למרות שהמוזיקה הייתה מצויינת, אולי כי פשוט לא הזכירו לנו. לבקשה מכם יש חשיבות ומומלץ, עם תום ההפסקה ובדרך אל הרחבה, להקים אתכם כמה שיותר אורחים.

חשוב: חתן וכלה פעילים ודינאמיים משדרגים את הערב.

וטיפ נוסף לסיכום – פינוקי רחבה.

עוד טיפ שהוא לצד בחירת המוזיקה לחתונה. לראש טוב ודרינקים שווים יש השפעה על האווירה וכך גם לפינוקים שונים שמחכים למי שמגיע לרחבה. אתם מוזמנים להתייעץ איתי גם על נושאים שאינם מוזיקה, שכן אני נוכח במספר עצום של חתונות ובקיא בטרנדים שמציעים האולמות וגני האירועים, ויכול להמליץ מה הולך ובמה פחות כדאי להשקיע. 

לפי אופי האירוע שלכם, ובנוסף על המוזיקה הכי טובה לחתונה שלכם, נבחר עוד פיתויים לקראת מסיבה בלתי נשכחת. ההצלחה שלי נמדדת בהצלחת המסיבה שלכם ואני גאה בשורה ארוכה של לקוחות עבורם הענקתי חוויה מוזיקלית מדליקה ומסיבה לוהטת שעלתה על הציפיות של כולם. 

לשם אני מכוון, ואשמח לייעץ לכם בכל עת.